Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Kosmiczna wyprawa
− wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec
− określą swój nastrój
− wysłuchają i nauczą się piosenki Kosmiczne marzenia
− wykonają pracę plastyczną Przystanek Droga Mleczna
− dowiedzą się, jak wygląda litera p, P
− poznają liczbę 9
− w grupach stworzą konstelacje gwiazd
− poznają nazwy planet Układu Słonecznego
− wymienią skojarzenia do słowa kosmos
− utrwalą układanie rytmów
− będą ćwiczyć wyobraźnię
− zbudują z klocków stacje kosmiczne
− utrwalą wiedzę na temat pojazdów kosmicznych
− dowiedzą się, kto odbył lot w kosmos
− poznają ciekawostki związane z kosmosem
− wykonają eksperymenty
− utrwalą umiejętności kodowania
− wezmą udział w zabawie dźwiękonaśladowczej
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Marcowy dzień oraz opowiadania
Mieszanie kolorów
− dowiedzą się, kiedy używa się powiedzenia W marcu jak w garncu
− uzupełnią kalendarz pogody
− poznają literę u, U
− rozwiążą zagadki
− wysłuchają i nauczą się piosenki Wołanie wiosny
− poznają oznaki wiosny
− wykonają masażyki
− przygotują przedszkolny ogródek
− dowiedzą się, czego do życia potrzebuje roślina
− dowiedzą się, dlaczego niektóre przedmioty toną, a inne nie
− dowiedzą się jak ubierać się na cebulkę
− wykonają pracę plastyczną Marcowe ubrania
− wysłuchają opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby Ptaki
− wysłuchają zagadki i rymowanki Martyny Marzec
− wysłuchają i nauczą się piosenki Kolorowa Pani Wiosna
− wykonają pracę plastyczną Kolory wiosny
− poznają literę c, C
− poznają liczbę 10
− utrwalą wiadomości na temat ptaków powracających do Polski na wiosnę
− poznają ciekawostki na temat wybranych ptaków
− dowiedzą się, jak zbudowane są ptasie pióra
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− ułożą z figur geometrycznych dowolne ptaki
− dowiedzą się, na czym polega praca ogrodnika
− utrwalą nazwy narzędzi ogrodniczych
− powiedzą, jakie prace należy wiosną wykonać w ogrodzie
− powiedzą, dlaczego ważne jest robienie wiosennych porządków
− będą dzielić wyrazy na sylaby i wyodrębniać w nich pierwsze głoski
− wezmą udział w quizie
− dowiedzą się, na czym polega obieg wody w przyrodzie
− wykonają doświadczenie
− utrwalą nazwy kwiatów wiosennych
− utrwalą umiejętności kodowania
− wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych
− będą rozwijać wyobraźnię
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Wielkanocny koszyczek
− poznają wygląd koszyczka wielkanocnego
− będą utrwalać poznane litery
− poznają literę j, J
− wysłuchają i nauczą się piosenki Koszyczek dobrych życzeń
− zapoznają się z wielkanocnymi tradycjami
− dowiedzą się, jak wyglądają jaja ozdobione na Wielkanoc
− będą rozwiązywać zadania tekstowe
− będą prowadzić własną hodowlę
− dowiedzą się, co robi się w śmigus-dyngus
− wezmą udział w improwizacji
− wykonają pracę plastyczną Śmigus-dyngus
“Są tylko dwa niewyczerpane dziedzictwa, które musimy... przekazać naszym dzieciom: KORZENIE I SKRZYDŁA"
81-198 Mosty
ul. Gdyńska 32