Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia dydaktyczne Styczeń

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-poznają kolejne litery: s,S, n,N, b,B,g,G.

-rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze;

- wykonują operacje na zbiorach do 5 elementów ( 5- latki), do 10 elementów (6-latki)

-rozwijają myślenie logiczne poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach,

-posługiwanie się poprawną mową;

-poprawne wypowiadanie się w czasach przyszłym i przeszłym;

stosowanie słów przeciwstawnych, zdrobnień, zgrubień;

-liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską;

-czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej;

- uczestniczą w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementem pantomimy itd.),

-dostrzeganie różnic w funkcjonowaniu dzieci, dorosłych i starszych osób;

-zwracanie się o pomoc w trudnych sytuacjach;

-szanowanie domowników, ich przyzwyczajeń, nieprzeszkadzanie im w wypoczynku, pracy;

-wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości;

-wspólne planowanie i przygotowywanie uroczystości na terenie przedszkola i poza nim;

-dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku;

-nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia;

zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy;

-ubierają  się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu);

-kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;

-wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną;

-poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie;

-poznawanie charakterystycznych oznak zimy: krótkie dni, niska temperatura;

 

Data dodania: 2025-01-07 15:32:12
Data edycji: 2025-01-07 15:33:18
Ilość wyświetleń: 9

“Są tylko dwa niewyczerpane dziedzictwa, które musimy... przekazać naszym dzieciom: KORZENIE I SKRZYDŁA"

(Hodding Carter)
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej