- doskonalą umiejętność rozpoznawania stron swojego ciała,
- podczas zabaw i zajęć doskonalą spostrzegawczość wzrokową i słuchową,
- podczas zajęć i zabaw doskonalą małą i dużą motorykę,
- doskonalą umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
- poznają funkcję znaków <, >,=,
- wykonują operacje na zbiorach do 5 elementów ( 5- latki), do 9 elementów (6-latki) - doskonalą słuch fonematyczny, - poznają literę o, O, a, A, m, M, e, E , dokonają syntezy głoskowej, - odkryją zapis cyfrowy liczby 1, 2, 3, 4,
- rozwijają myślenie logiczne poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach,
- odtwarzają z pamięci wiersze, rymowanki, piosenki w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem,
- zapraszają inne dzieci do wspólnej zabawy,
- dzielą się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji, - poznają środowisko przyrodnicze -las, park – będą nazywać gatunki drzew, jego niektórych mieszkańców i jego znaczenie, - poznają grzyby jadalne i niejadalne, - zdobędą wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią,
- wykonają prace plastyczną,
- rozwijają sprawność całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
nazywają części ciała,
nabywają świadomości własnego ciała .
Piosenki : Niteczka do niteczki; Jesienna zagadka; Psotny deszczyk; Nauczyciel wie; Dla naszej Pani.