- wyodrębniają w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą;
- rysują literopodobne szlaczki.
- doskonalą umiejętność posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi;
- wykonają operację na zbiorach do 10 elementów;
- rozwijają myślenie logiczne poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach,
- odtwarzają z pamięci wiersze, rymowanki, piosenki w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
- uczestniczą w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;
- uczestniczą w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementem pantomimy itd.),