Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia dydaktyczne Listopad

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

-poznają kolejne litery: t,T, d,D, k,K, l,L.

- doskonalą umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi,

- poznają funkcję znaków <, >,=,

- wykonują operacje na zbiorach do 5 elementów ( 5- latki), do 10 elementów (6-latki)

-rozwijają myślenie logiczne poprzez: zadawanie pytań, rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego, określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach,

-odtwarzają z pamięci wiersze, rymowanki, piosenki w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;

- uczestniczą w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;

- uczestniczą w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementem pantomimy itd.),

- rozwijają myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów; określenie kolejności czynności, zadawaniu pytań;

- rozwijają myślenia przyczynowo-skutkowego; określania kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach;

- zapraszają inne dzieci do wspólnej zabawy;

-dzielą się wrażeniami, spostrzeżeniami z obserwacji danego zdarzenia, danej sytuacji.

- poznają środowisko społeczne – sklepy i ich znaczenie i funkcje .

-rozróżniają błędne liczenia od poprawnego;

- porównują szacunkowo liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie;

-ubierają się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku (zapobieganie przegrzaniu i zmarznięciu);

- przebywają na świeżym powietrzu; uczestniczą w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych;

-opowiadają o sobie w grupie rówieśniczej;

- oglądają zdjęcia, ilustracje, słuchają wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju;

- stosują zwroty: Jestem Polakiem, Mieszkam w Polsce, Mówię po polsku;

- podają nazwę naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;

- poznają poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc.

Data dodania: 2024-11-16 10:47:52
Data edycji: 2024-11-16 10:49:02
Ilość wyświetleń: 14

“Są tylko dwa niewyczerpane dziedzictwa, które musimy... przekazać naszym dzieciom: KORZENIE I SKRZYDŁA"

(Hodding Carter)
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej