Tydzień pierwszy – To jestem ja
W tym tygodniu dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają opowiadań Barbary Szelągowskiej Bajkowe Biuro Rozwiazywania Problemów oraz Wakacyjne wspomnienia
- powiedzą, jak spędziły wakacje
- podziela wyrazy na sylaby
- będą opisywać swój wygląd i wygląd kolegów oraz koleżanek
- wypowiedzą się na temat swoich ulubionych zwierząt, owoców, zabawek, pojazdów
- będą nazywać i wskazywać części ciała człowieka
- poznają narządy zmysłów i ich role w życiu człowieka
- będą nazywać emocje
- namalują miejsca, w których spędziły wakacje
- wysłuchają i naucza się piosenki Wspomnienia z wakacji
- wykonają prace plastyczną
- rozwiążą zagadki logiczne
Tydzień drugi – Moja grupa
W tym tygodniu dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają wierszy: Barbary Szelągowskie Zasady przedszkolaka, Bożeny Formy Baw się razem z nami
- ułożą zasady do kodeksu przedszkolaka
- poznają znaczenie zwrotów grzecznościowych
- będą określać położenie przedmiotów w przestrzeni
- będą odczytywać znaki znajdujące się na mapie
- poznają obowiązki dyżurnego
- wysłuchają i nauczą się piosenki Krąg dziecięcych rąk
- będą dzielić słowa na sylaby
- poznają pojęcie głoska
- określa głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie
- poznają pojęcie litera
- będą wyszukiwać pary obrazków
- będą rozwiązywać zagadki
- będą nazywać pomieszczenia znajdujące się w przedszkolu i osoby tam pracujące
- pokonają ułożoną drogę zgodnie z podana zasada
- wykonają prace plastyczne
Tydzień trzeci – Moja droga do przedszkola
W tym tygodniu dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Michalina i bezpieczeństwo na drodze
- naucza się prawidłowego przechodzenia przez jezdnie
- będą obserwować ruch uliczny
- poznają figurę geometryczna - koło
- poznają wybrane znaki drogowe i ich rodzaje
- poznają konieczność znajomości swojego nazwiska i adresu zamieszkania
- wysłuchają i nauczą się piosenki Kolorowe światła
- poznają i utrwalą znajomość numerów telefonów alarmowych
- poznają pojazdy uprzywilejowane i rolę, jaką pełnią w niesieniu pomocy innym
- przedstawią scenki darmowe dotyczące udzielania pierwszej pomocy
- będą naśladować odgłosy pojazdów uprzywilejowanych
- będą rozróżniać stronę prawą i stronę lewą
- będą poruszać się zgodnie z instrukcja
- dokonają analizy sylabowej nazw obrazków
- dokonają analizy głoskowej nazw obrazków
- wykonają prace plastyczna Ambulans
Tydzień czwarty – Idzie jesień… przez las, park.
W tym tygodniu dzieci:
- będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
- wysłuchają wierszy: Agaty Widzowskiej Rewia mody, Bożeny Formy Witamy Panią Jesień
- będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
- będą nazywać gatunki drzew, rozpoznawać je po liściach i owocach, określą ich budowę
- poznają grzyby jadanie i niejadalne
- utrwala oznaki jesieni
- przyporządkują dary jesieni do środowiska, z którego pochodzą
- wykorzystają materiał przyrodniczy do zabaw
- będą tworzyć zdrobnienia i rymy
- poznają figurę geometryczną - kwadrat
- wysłuchają i nauczą się piosenki Niteczka do niteczki
- narysują obrazek zgodnie z instrukcja słowną N.
- będą uczestniczyć w zabawach badawczych
- dokonają syntezy głoskowej
- będą tworzyć schematy wyrazów trzygłoskowych i czterogłoskowych
- wykonają prace plastyczną
“Są tylko dwa niewyczerpane dziedzictwa, które musimy... przekazać naszym dzieciom: KORZENIE I SKRZYDŁA"
81-198 Mosty
ul. Gdyńska 32