Tydzień pierwszy – Idzie jesień… przez ogród i sad
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Owocowa uczta
− wspólnie wykonają gazetkę tematyczną
− poznają literę o, O w toku zabaw
− poznają literę o, O: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczb 1 i 2 − będą przeliczać w dostępnym zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Dary jesieni
− zdobędą informację na temat życia i zwyczajów niektórych zwierząt
− będą dzielić słowa na sylaby i na głoski
− będą nazywać owoce krajowe i zagraniczne
− wykonają pracę plastyczną
− będą rozwijać wyobraźnię, kreatywność i myślenie logiczne
Tydzień drugi – Idzie jesień… do zwierząt
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przyjaciele z Choinkowego Lasu
− wykonają gazetkę tematyczną i album o zwierzętach
− poznają literę a, A w toku zabaw
− poznają literę a, A: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 3 − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Jesienna zagadka
− zdobędą wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu wybranych zwierząt jesienią
− będą wyjaśniać, w jaki sposób zwierzęta przygotowują się do zimy
− opowiedzą historyjkę obrazkową zgodnie z kolejnością zdarzeń
− poznają właściwości orzechów
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− będą rozwijać orientację w schemacie własnego ciała
− wykonają pracę plastyczną
Tydzień trzeci – Skąd mamy te produkty?
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Historia zapisana w zdjęciach
− będą poznawać pracę osób wykonujących wybrane zawody (hutnika, rolnika, mleczarza)
− będą rozwijać wrażliwość dotykową, czuciową i słuchową
− poznają literę m, M w toku zabaw
− poznają literę m, M: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają figurę geometryczną – prostokąt
− utrwalą nazwy liczebników porządkowych
− wysłuchają i nauczą się piosenki Jak to z chlebem było
− będą klasyfikować i kontynuować rytm
− poznają różne rodzaje ziaren i pieczywa
− będą wypowiadać się na temat historyjki obrazkowej
− poznają właściwości mąki, wełny
− poznają etapy produkcji chleba i papieru
− wykonają pracę plastyczną
− będą doskonalić myślenie logiczne
Tydzień czwarty – Idzie jesień… z deszczem
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Iwony Róży Salach Jesienna muzyka
− poznają literę e, E w toku zabaw
− poznają literę e, E: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 4
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki Psotny deszczyk
− wskażą przedmioty, które unoszą się na wodzie, i te, które toną
− będą układać antonimy i rymy
− wskażą pożyteczną i szkodliwą działalność wiatru
− wykonają pracę plastyczną
− rozwiną umiejętność myślenia logicznego
− będą doskonalić umiejętność szacowania i przewidywania
“Są tylko dwa niewyczerpane dziedzictwa, które musimy... przekazać naszym dzieciom: KORZENIE I SKRZYDŁA"
81-198 Mosty
ul. Gdyńska 32