Tydzień pierwszy – Moja rodzina i mój dom
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Nasze ulubione miejsca
− będą opisywać członków swoich rodzin − poznają literę i, I w toku zabaw
− poznają literę i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają figurę geometryczną – trójkąt
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− wysłuchają i nauczą się piosenki Magiczne miejsce
− dostrzegą efekt odbicia i symetrii
− złożą figury według osi symetrii
− wyjaśnią, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt
− wykonają kotka z papieru, techniką origami
− poznają właściwości magnesu
− wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś
− wykonają pracę plastyczną Pralka − rozwiążą zagadki pantomimiczne
Tydzień drugi – Co powinienem wiedzieć o Polsce?
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wizyta w bibliotece
− poznają polskie legendy
− poznają literę t, T w toku zabaw
− poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 5
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki To jest Polska
− poznają miejsca charakterystyczne dla Polski
− będą nazywać potrawy regionalne
− będą opisywać polskie stroje ludowe
− wysłuchają polskich pieśni ludowych
− poznają kroki poloneza
− rozpoznają znane Polki i znanych Polaków
− wypowiedzą się na temat: Czy dobrze być znanym?
− wymienią polskie symbole narodowe
− poznają znaczenie pojęcia niepodległość
− wykonają pracę plastyczną Kokarda narodowa
− będą nazywać symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśnią ich znaczenie
− będą wykonywać ruchy zgodnie z podaną instrukcją podczas zabaw
Tydzień trzeci – Moje prawa i obowiązki
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Prawa i obowiązki
− dowiedzą się, jakie mają prawa
− określą swoje obowiązki
− poznają litery d, D w toku zabaw
− poznają litery d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 0
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− utrwalą nazwy figur geometrycznych
− wysłuchają i nauczą się piosenki Prawa i obowiązki dziecka
− dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF
− będą liczyć słowa w zdaniach
− będą rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka
− zadbają o porządek w swoich szafkach
− będą uczestniczyć w zabawach badawczych
− będą rozróżniać i nazywać różne emocje
− będą nazywać kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół
− będą posługiwać się symbolami przy określaniu kierunków
− wykonają pracę plastyczną Moje emocje
Tydzień czwarty – Moje zdrowie i bezpieczeństwo
W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Jazda bez trzymanki
− przypomną numery telefonów alarmowych
− poznają litery k, K w toku zabaw
− poznają litery k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 6
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− będą tworzyć zbiory
− wysłuchają i nauczą się piosenki Lekcja zdrowia
− wymienią zachowania sprzyjające lub zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu
− dowiedzą się, co zrobić w przypadku kontaktu z nieznajomą osobą
− będą nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opiszą ich zastosowanie
− wyjaśnią znaczenie powiedzeń związanych ze zdrowiem i czystością
− wyjaśnią, na czym polega zdrowy styl życia
− dowiedzą się, co to jest piramida zdrowego żywienia
− będą określać kierunki
− będą wyjaśniać znaczenie określonych symboli i znaków
− wykonają pracę plastyczną Rower
“Są tylko dwa niewyczerpane dziedzictwa, które musimy... przekazać naszym dzieciom: KORZENIE I SKRZYDŁA"
81-198 Mosty
ul. Gdyńska 32