Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zamierzenia - Listopad

 Tydzień pierwszy – Moja rodzina i mój dom

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Nasze ulubione miejsca
− będą opisywać członków swoich rodzin − poznają literę i, I w toku zabaw
− poznają literę i, I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− poznają figurę geometryczną – trójkąt
− będą rozwijać słuch fonematyczny
− wysłuchają i nauczą się piosenki Magiczne miejsce
− dostrzegą efekt odbicia i symetrii
− złożą figury według osi symetrii
− wyjaśnią, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt
− wykonają kotka z papieru, techniką origami
− poznają właściwości magnesu
− wymienią nazwy urządzeń elektrycznych używanych dawniej i dziś
− wykonają pracę plastyczną Pralka − rozwiążą zagadki pantomimiczne

Tydzień drugi – Co powinienem wiedzieć o Polsce?

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Wizyta w bibliotece
− poznają polskie legendy
− poznają literę t, T w toku zabaw
− poznają literę t, T: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 5
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− wysłuchają i nauczą się piosenki To jest Polska
− poznają miejsca charakterystyczne dla Polski
− będą nazywać potrawy regionalne
− będą opisywać polskie stroje ludowe
− wysłuchają polskich pieśni ludowych
− poznają kroki poloneza
− rozpoznają znane Polki i znanych Polaków
− wypowiedzą się na temat: Czy dobrze być znanym?
− wymienią polskie symbole narodowe
− poznają znaczenie pojęcia niepodległość
− wykonają pracę plastyczną Kokarda narodowa
− będą nazywać symbole i znaki określające kierunek drogi, wyjaśnią ich znaczenie
− będą wykonywać ruchy zgodnie z podaną instrukcją podczas zabaw

Tydzień trzeci – Moje prawa i obowiązki

W tym tygodniu dzieci:

− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają wiersza Agaty Widzowskiej Prawa i obowiązki
− dowiedzą się, jakie mają prawa
− określą swoje obowiązki
− poznają litery d, D w toku zabaw
− poznają litery d, D: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 0
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− utrwalą nazwy figur geometrycznych
− wysłuchają i nauczą się piosenki Prawa i obowiązki dziecka
− dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF
− będą liczyć słowa w zdaniach
− będą rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka
− zadbają o porządek w swoich szafkach
− będą uczestniczyć w zabawach badawczych
− będą rozróżniać i nazywać różne emocje
− będą nazywać kierunki w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół
− będą posługiwać się symbolami przy określaniu kierunków
− wykonają pracę plastyczną Moje emocje

Tydzień czwarty – Moje zdrowie i bezpieczeństwo

W tym tygodniu dzieci:
− będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych
− wysłuchają opowiadania Stanisława Karaszewskiego Jazda bez trzymanki
− przypomną numery telefonów alarmowych
− poznają litery k, K w toku zabaw
− poznają litery k, K: małą i wielką, drukowaną i pisaną
− odkryją zapis cyfrowy liczby 6
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie
− będą tworzyć zbiory
− wysłuchają i nauczą się piosenki Lekcja zdrowia
− wymienią zachowania sprzyjające lub zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu
− dowiedzą się, co zrobić w przypadku kontaktu z nieznajomą osobą
− będą nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opiszą ich zastosowanie
− wyjaśnią znaczenie powiedzeń związanych ze zdrowiem i czystością
− wyjaśnią, na czym polega zdrowy styl życia
− dowiedzą się, co to jest piramida zdrowego żywienia
− będą określać kierunki
− będą wyjaśniać znaczenie określonych symboli i znaków
− wykonają pracę plastyczną Rower

Data dodania: 2024-11-10 14:55:56
Ilość wyświetleń: 13

“Są tylko dwa niewyczerpane dziedzictwa, które musimy... przekazać naszym dzieciom: KORZENIE I SKRZYDŁA"

(Hodding Carter)
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej