W miesiącu kwietniu nasze zabawy i zajęcia toczyć będą się wokół następujących tematów:
Muzyka maluje świat.
Nadchodzą Święta.
Jedziemy na wieś.
Dbamy o nasza planetę.
Poznamy i dowiemy się:
jak wyglądają i jak brzmią następujące instrumenty: harfa, skrzypce, kontrabas, flet, dzwonki, talerze, kotły, grzechotki, kołatki, trąbka, tuba,
czym się różni gitara klasyczna od elektrycznej,
po co potrzebny jest dyrygent,
co to takiego batuta,
jak wyglądają litery; h, f oraz zapisy graficzne liczby 0 i 10,
jakie mamy zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi,
po co robi się porządki przed Świętami,
co wkłada się do koszyczka wielkanocnego,
co symbolizują poszczególne pokarmy w koszyczku wielkanocnym,
czym różnią się jajka ptaków od jaj gadów,
co to są wydmuszki, w jaki sposób powstają i w jakim celu,
jak można ozdobić jako, żeby stało się pisanką,
po co hoduje się zwierzęta i jakie ma to znaczenie dla ludzi; mięso, jajka, nabiał, wełna, skóry,
jakie w gospodarstwach rolnych wykorzystuje się maszyny i po co,
dlaczego należy chronić środowisko naturalne i jakie są zasady jego ochrony,
w jaki sposób zmniejszyć ilość produkowanych śmieci,
co znaczą niektóre piktogramy umieszczane na opakowaniach oraz przed wstępem np. do lasu,
jaka wartość mają monety i banknoty o nominałach od 1 – 10 zł.
Utrwalać i doskonalić będziemy:
zasady zachowania się na koncertach, podczas wystąpień przed publicznością,
zasady zachowania się w lesie, parku na spacerze,
zasady segregowania śmieci,
umiejętność słuchania ze zrozumieniem utworów literackich,
umiejętność identyfikowania uczuć bohaterów literackich oraz oceny ich postępowania,
zasady korzystania z domowych sprzętów służących do sprzątania i gotowania w tym elektrycznych i gazowych,
umiejętność tworzenia zbiorów wg podanych kryteriów oraz porównywania liczebności tych zbiorów: mniej, więcej, tyle samo,
określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; na, pod, za, w, obok, nad oraz kierunków: w prawo, w lewo,
sprawność naszych palców i koordynację oko – ręka poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych,
układanie historyjek obrazkowych 4, 5 elementowych wg kolejności zdarzeń np. od jajka do kury, od jabłka do soku itp.,
skupienie na wykonywaniu zadań wg instrukcji, np. zadania matematyczne, rysowanie,
ilustrowanie ruchem treści piosenek i wierszy,
granie na instrumentach perkusyjnych do słyszanego rytmu,
słuch poprzez rozpoznawanie instrumentów, zwierzat, pojazdów, po wydawanych przez nie dźwiękach,
prawidłowe czworakowanie i przyjmowanie prawidłowej postawy ciała w siadzie na podłodze i na krześle przy stole,
zmysł równowagi podczas stania na jednej nodze, biegu, pokonywaniu niewielkich przeszkód,
prawidłowy chwyt obręczy, piłek podczas rzutów do celu,
umiejętność zapamiętywania wierszy i piosenek
“Są tylko dwa niewyczerpane dziedzictwa, które musimy... przekazać naszym dzieciom: KORZENIE I SKRZYDŁA"
81-198 Mosty
ul. Gdyńska 32