Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE KWIECIEŃ

 

 

W miesiącu kwietniu nasze zabawy i zajęcia toczyć będą się wokół następujących tematów:

  1. Muzyka maluje świat.

  2. Nadchodzą Święta.

  3. Jedziemy na wieś.

  4. Dbamy o nasza planetę.

 

Poznamy i dowiemy się:

  • jak wyglądają i jak brzmią następujące instrumenty: harfa, skrzypce, kontrabas, flet, dzwonki, talerze, kotły, grzechotki, kołatki, trąbka, tuba,

  • czym się różni gitara klasyczna od elektrycznej,

  • po co potrzebny jest dyrygent,

  • co to takiego batuta,

  • jak wyglądają litery; h, f oraz zapisy graficzne liczby 0 i 10,

  • jakie mamy zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi,

  • po co robi się porządki przed Świętami,

  • co wkłada się do koszyczka wielkanocnego,

  • co symbolizują poszczególne pokarmy w koszyczku wielkanocnym,

  • czym różnią się jajka ptaków od jaj gadów,

  • co to są wydmuszki, w jaki sposób powstają i w jakim celu,

  • jak można ozdobić jako, żeby stało się pisanką,

  • po co hoduje się zwierzęta i jakie ma to znaczenie dla ludzi; mięso, jajka, nabiał, wełna, skóry,

  • jakie w gospodarstwach rolnych wykorzystuje się maszyny i po co,

  • dlaczego należy chronić środowisko naturalne i jakie są zasady jego ochrony,

  • w jaki sposób zmniejszyć ilość produkowanych śmieci,

  • co znaczą niektóre piktogramy umieszczane na opakowaniach oraz przed wstępem np. do lasu,

  • jaka wartość mają monety i banknoty o nominałach od 1 – 10 zł.

     

Utrwalać i doskonalić będziemy:

  • zasady zachowania się na koncertach, podczas wystąpień przed publicznością,

  • zasady zachowania się w lesie, parku na spacerze,

  • zasady segregowania śmieci,

  • umiejętność słuchania ze zrozumieniem utworów literackich,

  • umiejętność identyfikowania uczuć bohaterów literackich oraz oceny ich postępowania,

  • zasady korzystania z domowych sprzętów służących do sprzątania i gotowania w tym elektrycznych i gazowych,

  • umiejętność tworzenia zbiorów wg podanych kryteriów oraz porównywania liczebności tych zbiorów: mniej, więcej, tyle samo,

  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; na, pod, za, w, obok, nad oraz kierunków: w prawo, w lewo,

  • sprawność naszych palców i koordynację oko – ręka poprzez wykonywanie różnych prac plastycznych,

  • układanie historyjek obrazkowych 4, 5 elementowych wg kolejności zdarzeń np. od jajka do kury, od jabłka do soku itp.,

  • skupienie na wykonywaniu zadań wg instrukcji, np. zadania matematyczne, rysowanie,

  • ilustrowanie ruchem treści piosenek i wierszy,

  • granie na instrumentach perkusyjnych do słyszanego rytmu,

  • słuch poprzez rozpoznawanie instrumentów, zwierzat, pojazdów, po wydawanych przez nie dźwiękach,

  • prawidłowe czworakowanie i przyjmowanie prawidłowej postawy ciała w siadzie na podłodze i na krześle przy stole,

  • zmysł równowagi podczas stania na jednej nodze, biegu, pokonywaniu niewielkich przeszkód,

  • prawidłowy chwyt obręczy, piłek podczas rzutów do celu,

  • umiejętność zapamiętywania wierszy i piosenek

 

Data dodania: 2025-04-07 08:44:11
Data edycji: 2025-04-07 08:45:47
Ilość wyświetleń: 26

“Są tylko dwa niewyczerpane dziedzictwa, które musimy... przekazać naszym dzieciom: KORZENIE I SKRZYDŁA"

(Hodding Carter)
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej